Web app tyhjältä pöydältä

Webin pultit ja mutterit. Aiheina mm. XHTML, CSS, JavaScript, PHP, Flash

Web app tyhjältä pöydältä

ViestiKirjoittaja wee » 06 Joulu 2009, 20:53

Aijai, kylläpä alkoi koodisuoni kihelmöidä kun selaili tätä artikkelisarjaa Creating a Web App from Scratch. Pitäisi päästä heti kehittelemään jotain pientä kivaa. On se niin hauska prosessi tuo web appien ja saittien kehitys. Ensimmäinen vaihe on usein se vaikein vaihe, eli edes suht järkevän idean keksiminen, joku hyödyllinen ja/tai viihdyttävä. Sitten lähes yhtä vaikea on sen nimeäminen ja domainin keksiminen. Vielä tietenkin tekniikkajutut sen perään. Oi voi ku riittäs aika alkaa värkätä, tekis eetvarttia :D
wee

Re: Web app tyhjältä pöydältä

ViestiKirjoittaja Ucee » 27 Heinä 2010, 14:17

Jos web app -kehityksestä kiinnostuu niin kannattaa tutustua frameworkkeihin esim. RubyOnRails (Ruby), Django (Python) tai CakePHP ja CodeIgniter (PHP). Frameworkkien perusajatus on ettei valmista kannata joka kerta rakentaa uusiksi.

Esim. Railsissa tietokantaa ei tarvitse käsin rakentaa mallin mukaiseksi vaan Rails luo ja aina tarvittaessa muokkaa tietokannan vastaamaan koodattua mallia.

Onko täällä yllämainittujen osaajia? Oisi ihan kiva kuulla mietteitä ja kokemuksia, itse olen hieman Railsia treenannut.
Ucee

Hobo

ViestiKirjoittaja Ucee » 27 Heinä 2010, 14:33

Äskettäin tuli vastaan myös tällainen kuin Hobo for Rails. Hobo luo jo muutamalla käskyllä frontendia myöten valmiin websovelluksen.

http://vimeo.com/7897205
Ucee

Re: Web app tyhjältä pöydältä

ViestiKirjoittaja Glen » 27 Heinä 2010, 15:39

Kohanaa aikanaan itte käytin tovin aikaa. Toi on jonkin sortin forkkaus Code Igniteristä. Ihan näppärän oloinen PHP-alusta. Sinänsä minua kauhistuttaa Railsin tapa luoda kantoja koodin pohjalta, koska itse aikanaan kävin läpi kantaoptimointeja. Ruby ilmeisesti kielenä on kuitenkin varsin mukava.

Cappuccinon olen tainnut aikaisemminkin jo nostaa esille. Erittäin hyvältä vaikuttava alusta websovelluksille, varsinkin kun saavat js-moottorit vieläkin nopeammiksi.
Glen

Paluu Web-kehitys